یادآوری زمان تمدید بیمه

چگونه بیمه بخریم؟

برای خرید بیمه شخص ثالث از بیمه بازار، پس از مقایسه و انتخاب شرکت بیمه، سفارش خود را ثبت و حق بیمه را پرداخت می-کنید. سپس کافیست نهایتا چند ساعت منتظر بمانید تا بیمه‌نامه توسط پیک بیمه‌بازار به دست شما برسد. برای خرید بیمه بدنه، پس از ثبت سفارش بیمه بدنه از شرکت دلخواه، منتظر بمانید تا کارشناس بیمه بازار برای بررسی خودرو، به شما مراجعه کند. پس از تایید نهایی کارشناس، حق بیمه را پرداخت خواهید کرد و بیمه‌نامه برای شما ارسال خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید راهنمای خرید بیمه شخص ثالث و راهنمای خرید بیمه بدنه را مطالعه فرمایید.

چگونه خسارت دریافت کنیم؟

دریافت خسارت بیمه شخص ثالث شامل خسارت‌های مالی و جانی خواهد شد. پوشش‌های مالی بیمه شخص ثالث، بر اساس پوشش تعیین شده در بیمه‌نامه است. حداقل پوشش بیمه‌نامه، ۶۳۳۰۰۰۰ تومان می‌باشد. پوشش مالی درخواستی توسط بیمه‌گر در زمان خرید بیمه‌نامه قابل تغییر است؛ شما می‌توانید نرخ بیمه شخص ثالث را در سایت بیمه بازار مقایسه کنید. اما در تمامی بیمه‌نامه های معتبر شخص ثالث، پوشش خسارت سرنشین و دیه یکسان است که از سوی قوه قضائیه تعیین می‌شود.

دریافت خسارت مالی

برای دریافت خسارت‌های مالی شخص ثالث، لازم است تا با همراه داشتن مدارک مورد نیاز دریافت خسارت ، به یکی از مراکز پرداخت خسارت شرکت بیمه‌گر خود مراجعه کنید. با توجه با قانون مصوب از سوی بیمه مرکزی، برای دریافت خسارت مالی تا سقف پوشش 6،330،000، نیاز به داشتن کروکی افسر راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیست. بنابراین در صورتیکه پوشش بیمه‌ای بالاتری داشته باشید و میزان خسارت بیش از این حد باشد، لازم است به کروکی پلیس را نیز به همراه داشته باشید.

دریافت خسارت جانی، سرنشین و دیه

برای دریافت خسارت سرنشین، پس از تهیه مدارک مورد نیاز ، لازم است تا به شعب پرداخت خسارت جانی و دیه شرکت بیمه‌گر مراجعه کنید. در صورتیکه میزان خسارت وارد شده بیش از پوشش بیمه باشد، لازم است تا پرونده شما به صندوق تأمین خسارت بدنی ارجاع داده شود تا مازاد خسارت، از محل آن صندوق جبران شود. روند دریافت خسارت دیه نیز مشابه دریافت خسارت سرنشین می‌باشد. پس از تایید رای نهایی دادگاه در مورد دیه و خسارت سرنشین، شرکت‌های بیمه ظرف حدکثر دو هفته، ملزم به پرداخت مبلغ خسارت به بیمه‌گذار خواهند بود. در صورت داشتن هرگونه شکایت نسبت به وضعیت پرونده خود، می‌توانید به سامانه ثبت شکایات بیمه مرکزی مراجعه کنید و مشکلات موجود در پرونده خود را در آنجا مطرح کنید.

واژگان بیمه

چنان چه در مورد اصطلاحات و عبارات بیمه‌ای سوالی داشته باشید و بخواهید با واژگان تخصصی حوزه بیمه آشنا شوید می‌توانید از طریق صفحه واژگان بیمه بازار معنای آن را پیدا کنید.

در صورتی که نیاز به مشاوره‌ی بیشتر داشته باشید می‌توانید از طریق ایمیل، تلگرام، و گفت‌وگوی آنلاین سایت با مشاوران بیمه بازار در تماس باشید.