خرید آنلاین انواع بیمه

بیمه بازار: چند کلیک تا خرید بیمه‌نامه

0 19

در شبکه فروش صنعت بیمه نمایندگان شرکت‌ها بازیگر اصلی هستند. برخی نمایندگی‌ها با تعدادی بازاریاب نیز همکاری می‌کنند. تعداد زیاد نمایندگی‌های بیمه (بیشتر از ۴۰ هزار) و بازاریاب‌های بیمه شرایط بازار بیمه برای تبدیل شدن به بازار رقابت کامل را فراهم کرده است. در چنین بازاری انتظار می‌رود شرکت‌های مختلف بیمه با ارائه خدمات بهتر و یا دریافت هزینه کمتر، مشتریان  بیشتری را جذب کنند. اما این روندی است که در تئوری پیش­بینی می‌شود، و تجربه فعلی نشان از عدم انطباق واقعیت با تحلیل فوق‌الذکر دارد. دلیل اصلی این تفاوت، مسئله‌ای است که در علم اقتصاد آن را عدم تقارن اطلاعاتی می‌نامند. عموم مردم آگاهی کافی نسبت به بیمه های مطلوب خود ندارند، این موضوع از آن جهت است که بیمه کالایی نیست که مردم به صورت مداوم به مصرف آن بپردازند؛ در نتیجه بسیاری از آن‌ها با فواصل نسبتا طولانی اقدام به خرید نوعی از آن می‌کنند و نهایتا نیاز به افزایش اطلاعات و آگاهی در این زمینه را احساس نمی‌کنند. این در حالی است که طبیعتا نماینده بیمه به عنوان دیگر بازیگر این بازی نسبت به نقاط قوت و ضعف شرکت‌های مختلف بیمه آگاه است؛ اما به علت تمایل بیشتر نسبت به فروش بیمه در برابر تضمین بیمه­نامه، ممکن است از ارائه کامل اطلاعات در این بازی بازی بدون تکرارخودداری کند. در نهایت، این امر بر عدم تقارن اطلاعاتی مذکور دامن می‌زند که با وجود محیا بودن شرایط برای شکل‌گیری بازار رقابت کامل، مشتری به نمایندگی بیمه یک شرکت مراجعه می‌کند و با توجه به اطلاعات نماینده بیمه تصمیم‌گیری کرده و بیمه‌نامه را خریداری می‌کند و نمی‌تواند منفعت خود را در این بازار بیشینه کند.

به طور مثال، یک مشتری غیرآشنا با صنعت بیمه که قصد دارد برای خرید بیمه از خدمات شرکت‌های مختلف اطلاع پیدا کند؛ بایستی وقت نسبتاً زیادی را صرف کند تا شاخص‌های معرفی شده توسط نهادهای نظارتی و پژوهشی مرجع در صنعت بیمه همچون سطح توانگری، میزان رضایت و نرخ شکایت مشتریان از شرکت‌های مختلف بیمه را پیدا کند و بتواند شاخص‌های معتبر را از غیرمعتبر متمایز کند. نگارنده معتقد است ضعف اصلی سیستم فروش در صنعت بیمه که بیشینه شدن سود مشتری بیمه را نتیجه نمی‌دهد، خالی بودن جای مشاوران بیمه‌ای است که به صورت بی‌طرف به سوالات مشتریان پاسخ دهند و متناسب با شرایطی که هر مشتری دارد بیمه‌نامه مناسب را به او معرفی کنند.

بیمه بازار، یک کلیک تا بیمه شدن

نقطه آغازین شکل ­گیری ایده بیمه بازار دقیقا احساس این خلا و ضرورت پر کردن آن بود. در کشور ما افراد فعال در حوزه‌ی بیمه عموما آشنایی چندانی با فضای نوینِ فناوری اطلاعات و راه‌اندازی کسب و کار در این حوزه ندارند و فعالان جوان و خوش­فکرِ آی-تی نیز عموما از بیمه و ظرایف آن سر درنمی‌آورند. ما در بیمه بازار، نقطه تلاقیِ و کارِ جمعی این دو گروه هستیم. از طرفی، بدون اغراق جمعی از بهترین و نخبه‌ترین سرمایه‌های انسانی حوزه‌ی آی-تی را از رتبه‌ یک کنکور دکترای کامپیوتر شریف گرفته تا برگزیدگان المپیادهای کشوری و جهانی گردهم آورده‌ایم؛ افرادی که دارای چندین سال تجربه در به ثمر رساندن موفقیت ­آمیز یک استارتاپ بوده و به خوبی با تمامی سلسله­ نیازهای ساختن یک راهکار موفق فروش آنلاین از جنبه‌های فنی تا جنبه‌های زیرساخت و تجاری و بازاریابی و… آشنا هستند. از سوی دیگر، نظر به پیچیدگی زیاد صنعت بیمه، برای تضمین موفقیت بیمه بازار و رشد سریع و شتابان آن به عنوان رهبر بازار مشاوره و مقایسه و فروشِ آنلاین بیمه، تنی چند از فعالان خوش­نام صنعت بیمه، از مدیران بالادستی گرفته تا نمایندگانِ باسابقه­ و خلاقِ بیمه را در کنار خود گرد آورده‌ایم.

بیمه بازار

خدمات بیمه بازار

در بیمه بازار کاربران می‌توانند با مقایسه بیمه‌نامه‌های شرکت‌های بیمه، علاوه بر قیمت پیشنهادی، سایر شاخص‌های ارائه شده توسط پژوهشکده بیمه و بیمه مرکزی را مشاهده کنند. در حال حاضر این امکان مقایسه برای بیمه شخص ثالث خودرو و بیمه بدنه امکان­ پذیر است. علاوه برآن، افراد می‌توانند بیمه‌نامه مورد نظر خود را سفارش دهند و بدون نیاز به مراجعه حضوری آن را در محل مورد نظر خود دریافت کنند. بیمه بازار سعی کرده است برای حل معضل عدم تقارن اطلاعاتی در صنعت بیمه که در بالا به تفصیل بیان شد، با موقعیت‌یابی مناسب در زنجیره ارزش صنعت بیمه، بی‌طرفی خود را حفظ کرده و در ارائه مشاوره به مخاطب و مقایسه شرکت‌های مختلف، طرف مشتری باشد.

گذشته از موارد فوق، با توجه به وضعیت بیمه‌های عمر و زندگی (پرطرفدارترین در دنیا و کم طرفدار در ایران!) و بررسی تجمیع‌کنندگان موفق فعال در زمینه بیمه‌های زندگی در دنیا، خلأ سامانه‌ای که بتواند با توجه به نیازها و شرایط مخاطب به معرفی بهترین نوع بیمه زندگی از مناسب‌ترین شرکت بیمه بپردازد، کاملا در کشور احساس می‌شود. در حال حاضر تیم مالی و سرمایه گذاری بیمه بازار بر روی پروژه‌ای کار می‌کند که با استخراج تابع مطلوبیت و ریسک‌گریزی مخاطب و انطباق آن با امتیاز اعتباری، شرکت‌های بیمه و هزینه خدمات بیمه عمر در هر شرکت مناسب‌ترین بیمه زندگی را برای هر فرد، معرفی کند.

اگرچه حوزه فعالیت‌های بیمه بازار در زمینه بیمه‌های عمر و خودرو است، اما همواره تلاش کرده است تا با ارائه محتوای جذاب و اخبار به روز بیمه‌ای، به عنوان مرجعی برای سوالات بیمه‌ای عمل کند. به طور مثال، مقالات متعددی در مورد بیمه کشاورزی، بیمه مسافرتی، بیمه‌های درمان و سلامت و وضعیت رشته‌های بیمه‌ای در دنیا، از طریق سایت بیمه بازار منتشر شده است که نشان­گر حرکت این مجموعه به سمت بازاریابی مدرن تحت عنوان "بازاریابی محتوا" می‌باشد.

خرید از بیمه بازار

پایین بودن قیمت بیمه‌نامه یکی از معیارهای اصلی خرید بیمه شخص ثالث است؛ اما تنها معیار خرید نیست. توانگری شرکت در پرداخت خسارات و راحتی مشتریان در زمان دریافت خسارت از نکاتی است  که باید به آن توجه کرد. نحوه تعامل شرکت‌ها با مشتریانشان و درصد شکایت و نارضایتی مشتریان از خدمات شرکت‌ها نیز از دیگر عوامل انتخاب بیمه است.افزون بر موارد ذکر شده، وجود پوشش‌های مالی بالاتر برای بیمه شخص ثالث، یکی از مواردی است که تفاوت شرکت‌های بیمه را پررنگ‌تر می‌کند. اگرچه بازهم به علت همان عدم تقارن اطلاعاتی، بسیاری از مشتریان از این مزایا بی‌اطلاع هستند.

پس از انتخاب شرکت بیمه برای سفارش بیمه شخص ثالث کافی است مشخصات شناسایی شخص و خودرو ثبت شود و مکان و زمان دریافت را مشخص کند. پس از پرداخت آنلاین در صورتی که تا قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر سفارش ثبت شده باشد بیمه نامه همان روز در دستان مشتری خواهد بود.

خرید بیمه بدنه مراحل دیگری هم دارد چرا که خدماتی که شرکت‌های بیمه به خودروها و مشتری‌های مختلف می‌دهند متنوع است. و مشتریان در انتخاب پوشش‌های بیمه‌ای حق انتخاب بیشتری دارند. علاوه بر این‌ها حق بیمه به قیمت خودرو و وسائل آن نیز وابسته است. به همین دلیل در بخش مقایسه و خرید بیمه بدنه در بیمه بازار، سه مرحله وارد کردن اطلاعات نیاز است. درگام نخست مشخصات خودرو، سپس انتخاب پوشش‌های خودرو و در گام پایانی انتخاب تخفیف‌هایی که شامل حال مشتری می‌شود. هرچه اطلاعات بیش‌تری وارد شود، قیمت دقیق‌تری نمایش داده می‌شود. اما ثبت مشخصات و ثبت سفارش پایان فرآیند خرید بیمه بدنه نیست، برای بیمه بدنه یک مرحله غیر آنلاین نیز وجود دارد و آن اعزام یکی از همکاران ما به محل و بازدید از خودرو است. پس از بازدید از خودرو قیمت دقیق بیمه بدنه مشخص می‌شود. در گام بعد با پرداخت آنلاین و یا پرداخت در محل، ثبت سفارش نهایی می‌شود.

بیمه بازار

بیمه بازار امکان خرید آنلاین را از طریق تلفن همراه هم برای مشتریان خود فراهم کرده است. این امکان از طریق درگاه وب در تلفن همراه و ربات تلگرام به حتی راحت‌تر وبسایت اصلی بیمه بازار قابل استفاده است. طراحی مناسب و کاربری آسان در تلفن همراه خرید بیمه را در هر مکانی برای کاربران ممکن کرده است.

بیمه بازار

بیمه بازار دست آن دسته از فعالان بیمه اعم از شرکت‌های بیمه، کارگزاری‌ها، نمایندگی‌ها، سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به همکاری با اولین بازار آنلاین بیمه ایران را به گرمی می‌فشارد.

شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام (@bimebazar.ir)، توئیتر(@bimebazar) و تلگرام (@bimebazar_ir) را دنبال کنید. برای مطرح کردن هرگونه سوال در مورد مقایسه انواع بیمه و خرید هریک و همچنین دریافت مشاوره می‌توانید از طریق تلفن ۸۸۷۳۷۳۵۳-۰۲۱، نشانی تلگرام @bimebazar1 ، و یا نشانی info@bimebazar.ir با ما در تماس باشید.

 

 

 

 

بیمه‌بازار:‌ مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین بیمه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.